VIVIX, Ayahsu dan Penuaan

Ayahsu nak bagitau, setiap dari kita akan bertambah usia dari masa ke semasa.  Menurut Psikologi yang Ayahsu belajar, ada satu teori kata, bila usia kita dah mencapai 30an, maka penyusutan fungsi biologi kita berlaku sebanyak 1% setiap tahun.  Ini dalam keadaan normal. Kalau kita cepatkan lagi dengan hisap rokok, gaya hidup yang pelik pelik, macam […]

ESP SHAKLEE

Richard Wurtman(1988) – Memberikan 2 prinsip pemakanan untuk meningkatkan dayaberfikir.  Pengambilan bahan protein menambahkan asid tiroksin dalam otak dan menghasilkan dopamine & norepinephrine yang banyak Pengambilan bahan karbohidrat akan membentuk lebih bahan serotonin.  Anda akan berasa lebih relex/kurangstress Ayahsu nak cerita sikit pasal stress ni.  Ayahsu kebelakangan ni agak stress sebab Ayahsu kan manusia hehehe.. […]

Siapa Sahabat Baik Ayahsu?

Shaklee dan Ayahsu dah lama kawan baik. Hari hari wife ayahsu akan paksa makan “ubat” ni. Mula-mula tak suka, lepastu biar je, lepas tu mula terasa kesannya……:) Dan kini, Ayahsu tau kebaikkannya, badan cergas, rasa sihat. Dan sekarang, ye sekarang ni Ayahsu aktif baru sehari dua ni jual Shaklee hehhe.. dulu wife je buat sorang […]